М ина повече от година, след като Mazda показа концепцияйд Iconic SP, великолепно ретро-футуристично купе, задвижвано от електрически мотор и роторен двигател за удължаване на пробега. Сега, след месеци на спекулации и слухове, най-накрая имаме официално становище по темата: моделът ще влезе в производствотова не е просто поредната лъскава концепция, предназначена за неизвестност, тъй като всъщност се насочва към производство в „не толкова далечно бъдеще“.
Наохито Сага, изпълнителен директор в отдела за стратегическо планиране на R&D на Mazda, коментира, че „всичко от позицията на вратите и гумите до дължината на автомобила, позицията на седене на пътниците и видимостта е щателно проучено, преди да се стигне до окончателните спецификации“. С други думи, това не е някаква напудрена концепция за автомобилни изложения, а Mazda очевидно е инвестирала сериозни ресурси, за да направи този красив автомобил готов за конвейра.
Макар Mazda да не споменава подробности за евентуалното задвижване, в сърцето на концепцията Iconic SP лежи компактен ванкелов двигател с двоен ротор, съчетан с електромотор. В концепцията системната мощност е 370 к.с. Компанията твърди, че двигателят за удължаване на пробега, т. нар. Range extender може да бъде адаптиран да работи с всякакъв вид СО2-неутрално гориво, което потенциално намалява емисиите с до 90%.
Според Сага, „роторният двигател може да бъде много компактен и много мощен в същото време. Това е предимство, но също така може да се захранва с различни видове горива и това може да ни даде предимство в надпреварата за намиране на осъществимо решение за бъдещето на мобилността.“
Освен това Mazda в момента експериментира с нова технология, която може да уловя CO2 в емисиите отработени газове. Ако доказателството за концепцията върви по план, технологията „може да играе роля в развитието на бъдещата гама от превозни средства на Mazda“.